Kamis, 20 Januari 2011

Janji Sahabat

Janji SAHABAT nak ajak g DP

kisah janji seorang sahabat ni aku nk share sbgai pngajaran utk semua org. dan sbg peringatan tuk aku sendiri. kat cni, aku nk igt kan korang sume, supaya tolongla jgn berjanji kalo rase x bleh nk tepati n jgn terlalu m'harapkan pada janji (terutama janji lelaki). tp kisah ni xde kaitan ngan lelaki..but, please think twice when you want to take or make a promise. here, i bet that all of us had once promise wif other person. waah.. ckp omputih lak kan. tp pnah tak korang langgar janji tu? once or more, mesti pernah kan.. gtu jgak y aku alami.. tp ni kes org langgar janji beliau kat aku. kalo nk citer sal aku langgar janji org mmg bnyak laa jgak kan.. tp kisah aku ni lebih pada persahabatan.

............Satu hari, aku ngah tdo, sorg sahabat aku bgtau, y mmber kitorg y lain ajak lunch sesama. then aku jawab aku tanak g. sahabat ak ni plak ckp y dia pun mls gak nk g lunch. aku jwb laa.."kalo ko tanak g... ckp laa tanak g..(sambil peluk bantal nk sambung tdur)" sahabat aku menjawab.."xleh, aku da janji ngn dia aku nk g lunch, baru jup aku sent msg jawab OK" then kalo nk tepati sgt, pergi laa kan?? lastly, aku join jgak lunch tuu..akibat x sggup dgrkan lagu keroncong versi rock lam perut aku ni. D kafe, aku n sahabat aku rancang nk g DP ujung mggu ni, kitorg pun ajak mmber2 lain y lunch ngan kitorang tu.

....balik bilik, sahabat aku ckp tanak g coz beliau x study satu ape pun. lpas aku pujuk2...ketetapan sahabat aku ni ttap teguh. lam ati aku, aku ungkit balik janji tgh hari td antara sahabt aku tu dgn mmber kitorang, n janji sahabat aku ngan aku..sdangkan janji nk k DP tu d buat beberapa mggu sdah..

...senyuman terukir bila sahabat aku berkata " jemy, i'm sorry, i x study satu ape pun...i promise next week y ade gap 11 hari tu, kita g DP sama2 sewa keta..ok!" .....keterasaan td y agak bengkak ilang laa sket.

sampai saat aku menulis blog ni, tiada lg ungkitan atau tetapan y d buat utk ke DP.. dan y pasti, sahabat aku telah pun k DP beberapa kali sebenarny...bkn dgn aku..tp  dgn sahabat beliau yang lebih akrab dgn beliau. tidak mengapa wahai sahabat, aku tahu status aku, bertemu kebetulan pulak, time aku tgh tulis part ni, lagu benang emas berputar..hehehe...lirik nyer b'bunyi bgini..

Benang emas benang suasa
Sayang selasih hamba lurutkan
Kerna cinta badan binasa
Kerna sayang diri terbuang
Sampai di sini hubungan kita
Tidak mungkin bertemu kembali

cam xde kaitan ek? hahah tp baris lima&enam tu agak mencengkam hati aku r..

sahabat, ku tau siapa aku bg mu, mgkin sahabat dah jumpa teman y betul2 setia terhadap sahabat. dan aku ini x ke mana. tp, bila2 sahaja sahabat punya masalah, aku ada di sini. di tempat lama yang sahabat tinggalkan dulu.. xde niat nak halang sahabat punya teman setia lain..pernah tak sahabat dgr lagu ni? x kisah laa..tp cuba nyanyi lagu ini dalam hati tanpa gerakkan bibir..

satu dua tiga dan empat,
lima enam tujuh dan lapan,
kalau punya kawan yang baru sayang,
kawan lama jgn di tinggalkan....

Tidak ada komentar:

Posting Komentar